Webinar helpdesk

Heb je geen beeld of geluid?

De oplossingen:

  1. Ververs de pagina. Dit doe je door in de adresbalk van de browser op enter te drukken. Of klik op de tekst ‘geen beeld of geluid?‘ onder het beeld en dan op de knop Ververs de pagina.
  2. Check of geluid aan staat op je apparaat. :)
  3. Probeer een andere browser. Google Chrome heeft de voorkeur!
  4. Klik op ‘Kies andere video player‘ voor een andere player (indien beschikbaar, link onder de video).
  5. Probeer een lagere videokwaliteit (onderste balk van de player) indien deze beschikbaar is.
  6. Indien je mobiel kijkt en geen geluid hebt, klik op het browser menu en kies voor de desktopversie van deze pagina.
  7. Probeer een ander apparaat. Het gebeurt regelmatig bij kijkers dat een webinar niet lekker loopt op een laptop, maar wel op de iPad.
  8. Als dit niet lukt (bijvoorbeeld omdat je op een tablet bekijkt): sluit de pagina en open de link vanuit de bevestigingsmail nog een keer. (Je wilt niet twee schermen open hebben, want dan krijg je soms een echo)
  9. Sluit andere tabbladen en controleer of er op de achtergrond niet veel van je internetverbinding gevraagd wordt – bijvoorbeeld door Dropbox of een online backupsysteem.

Geen beeld, geen geluid

Oei, dan gaat er wel veel mis hè? De oplossing ligt waarschijnlijk in de bovenstaande stappen!

Je hoort het geluid dubbel of met een echo

  1. Wat meestal het geval is: je hebt per ongeluk twee vensters of tabbladen met het webinar open staan
  2. Ververs de pagina. Vaak gaat het daardoor ook weg.
  3. Gebruik een andere browser. Op basis van de ervaringen van kijkers heb ik begrepen dat in Firefox vaker een dubbele stem zit, maar in Chrome is het dan verholpen.

502 of 504 error

Ai ai… dit is héél vervelend. Dit ligt niet aan jou en ook niet aan mij, maar er gaat iets fout bij de verbinding van de software en hostingspartij. Hier heb ik tijdens één webinar helaas te maken mee gehad. Het webinar kon ik toen wel afmaken, maar er zaten verschillende gedwongen ‘pauzes’ in. Als dit gebeurt.. blijft alsjeblieft hangen en vervang regelmatig de pagina. Als ik dan ook weer de verbinding krijg, dan komt het goed. Indien nodig geef ik op de Facebookpagina van Vink Academy hierover een update.