Webinar Helpdesk

Gaat er iets niet goed bij het bekijken van het webinar? Op deze pagina staat hopelijk de oplossing!

Zwart scherm

Er gaat waarschijnlijk iets mis met het doorsturen naar het webinar.

Kijk je op een Mac-computer of laptop met de browser Safari? Kies/download dan de browser Chrome.

Kijk je op een iPad of iPhone? Zorg dat je de nieuwste browser van Safari gebruikt. Als update teveel tijd kost, kun je het webinar het beste proberen te openen op een ander apparaat.

Als dit gebeurt, stuur me dan ook vooral een mail! Ik kan het tijdens het webinar niet voor je oplossen (want ik geef het webinar), maar ik kan deze informatie dan wel doorspelen naar het bedrijf van de webinar software.

Geen beeld of geen geluid

De oplossingen:

  1. Ververs de pagina. Dit doe je door in de adresbalk van de browser op enter te drukken.
  2. Check of geluid aan staat op je apparaat. :)
  3. Probeer een andere browser. Google Chrome heeft de voorkeur!
  4. Klik op ‘Kies andere video player‘ voor een andere player (indien beschikbaar, link onder de video).
  5. Probeer een lagere videokwaliteit (onderste balk van de player) indien deze beschikbaar is.
  6. Indien je mobiel kijkt en geen geluid hebt, klik op het browser menu en kies voor de desktopversie van deze pagina.
  7. Probeer een ander apparaat. Het gebeurt regelmatig wel eens dat een webinar niet lekker loopt op een laptop, maar wel op een tablet.
  8. Als dit niet lukt (bijvoorbeeld omdat je op een tablet bekijkt): sluit de pagina en open de link vanuit de bevestigingsmail nog een keer.
  9. Sluit andere tabbladen en controleer of er op de achtergrond niet veel van je internetverbinding gevraagd wordt – bijvoorbeeld door Dropbox of een online backupsysteem.

502 of 504 error

Ai ai… dit is héél vervelend. Dit ligt niet aan jou en ook niet aan mij, maar er gaat iets fout bij de verbinding van de software en hostingspartij. Hier heb ik tijdens één webinar helaas te maken mee gehad. Het webinar kon ik toen wel afmaken, maar er zaten verschillende gedwongen ‘pauzes’ in. Als dit gebeurt.. blijft alsjeblieft hangen en vervang regelmatig de pagina. Als ik dan ook weer de verbinding krijg, dan komt het goed. Indien nodig geef ik op de Facebookpagina van Vink Academy hierover een update.